IMG 6375

W piątek 26 marca dzieci odwiedził długo wyczekiwany gość. Był to oczywiście "Zajączek", który tego dnia schował w ogrodzie przedszkolakom drobne upominki. Szukanie ich sprawiło jak zawsze mnóstwo radości i śmiechu. Zanim jednak to nastąpiło dzieci zasiadły do uroczystego, świątecznego śniadania. Po śniadaniu w każdej grupie można było zauważyć pełne napięcia oczekiwanie na Wielkanocne niespodzianki,  dlatego czas urozmaicały sobie  wspólnymi zabawami, piosenkami. Po zabawach pełne napięcia dzieci wybiegły do ogrodu i tam odnalazły swoje pełne koszyczki. Dziękujemy Radzie Rodziców za zaangażowanie w przygotowanie tej niespodzianki.

DSC09064

Dzieci Publicznego Przedszkola Nr 1 w Gogolinie chcąc sprawić zaprzyjaźnionym seniorom radość na święta przygotowały piękne, kolorowe kartki z Wielkanocnymi życzeniami i   przesłały mieszkańcom Domu Spokojnej Starości w Kamionku . Mamy nadzieję, że ten drobny gest wywoła uśmiech na twarzach i radość w sercu. „ Wesołych świąt”.

    DSC07055

22 marca cały świat obchodzi DZIEŃ WODY. Więc „Pszczółki” w tym dniu nie tylko uroczyście witały wiosnę, ale poświęciły sporo czasu na bliższe poznanie właściwości wody. Oczywiście, jak ważna jest woda w naszym życiu oraz jak i dlaczego o nią dbać nasze dzieciaki już bardzo dobrze wiedzą. Biorąc udział w zabawach badawczych dzieci dowiedziały się m.in. jak zachowują się różne ciała w wodzie i jej różnych roztworach, próbowały wyjąć monetę bez zmoczenia ręki, badały co szybciej nasiąka wodą, tworzyły ruchome obrazki itp. W pierwszym wiosennym dniu nie mogło także zabraknąć w naszych eksperymentach kwiatów – wyczarowaliśmy więc kwiaty na naszej wodnej łące oraz chcemy sprawdzić, jak kwiaty piją wodę. Wszystkie nasze zabawy i eksperymenty prowadzimy w ramach realizowanego projektu „Mali Einsteini”.Dzień 

          DSC06662

  Powitanie wiosny to dla każdego z nas wyczekiwane wydarzenie. Ogromne emocje wzbudziły wśród dzieci juz same przygotowania - przystrajanie gaika itp. W dniu wiosny wszyscy pojawili się w przedszkolu ubrani w wiosenne kolory. Były tańce, śpiewy, wiosenne quizy i mnóstwo zabawy. Najbardziej oczekiwaną przez dzieci atrakcją był spacer po najbliższej okolicy, który w naszym wykonaniu był barwny i wysoły. Mamy nadzieję, że starania naszych wychowanków sprawią, że wiosna zagości u nas na dobre...

IMG 6272

Chcemy, aby przedszkole było miejscem ciekawych zabaw i rozwijania umiejętności przydatnych w codziennym życiu, takich jak choćby współpraca i radzenie sobie w różnych sytuacjach. Podczas zajęć dzieci korzystały z tablicy interaktywnej. Tablica interaktywna służyła nam do układania puzzli, przechodzenia przez labirynty ,oglądania filmików edukacyjnych itp. Każde dziecko miało okazję spróbować swoich sił przy rozwiązywaniu zadań na specjalnej internetowej platformie. Korzystanie z tablicy interaktywnej dzieci potraktowały jako wspaniałą zabawę, podczas której wykazały się ogromnym zaangażowaniem oraz spostrzegawczością. Na koniec dzieci dokonały ewaluacji zajęć.

      DSC06797

„Pszczółki” postanowiły przygotować się na przyjście wiosny. Najpierw zrobiliśmy porządki w ogrodzie, wokół już kwitnących przebiśniegów i krokusów, a później założyliśmy własny – tradycyjnie na parapecie. W oczekiwaniu na wiosnę posadziliśmy cebulkę, fasolkę oraz wysialiśmy nasiona rzeżuchy, sałat, szczypiorku. A ponieważ wszystkie „Pszczółki” kochają kwiaty o nich także nie zapomnieliśmy. Przy okazji mogliśmy porównywać różne nasiona, ich kolor, wielkość. Przypomnieliśmy sobie jakie warunki potrzebne są do wzrostu roślin. Teraz nadszedł czas na opiekę nad naszym ogródkiem i obserwacje, które rośliny wykiełkują pierwsze. Cierpliwie poczekamy na pierwsze plony rzeżuchy i cebulki.

       

        DSC06914 

  18 marca obchodziliśmy ŚWIATOWY   DZIEŃ RECYKLINGU. Ustanowiono go w celu promowania korzyści, jakie niesie ze sobą odzyskiwanie surowców z odpadów. W tym dniu wyjaśniliśmy sobie na czym polega recykling i jakie niesie zalety dla naszego środowiska. „Pszczółki” przypomniały sobie, jak należy sortować śmieci, co jest podstawą recyklingu. Dzięki codziennej segregacji i w domu i w przedszkolu postawione zadania nie sprawiły dzieciom większych problemów. A ponieważ przystąpiliśmy do projektu „Mali Einsteini” była to doskonała okazja do zrealizowania pierwszego zadania czyli do wykonania „Ekologicznej postaci Einsteina”. We wspólnej pracy wykorzystaliśmy materiały bio – degradowalne. Dzieci zapoznały się także z samą postacią wybitnego fizyka oraz wykonały pracę plastyczną na temat „Szalony strój Einsteina”.

 

DSC06715

Tradycyjnie już nasze przedszkole wzięło udział w organizowanym przez GOK konkursie „Śląskie Beranie”. Nasze przedszkole reprezentowały dzieci z grupy „Pszczółki” – Hania N., Lena K., Weronika S., Daniel D. i Tomek K. Dzieci wystąpiły w scence „O ołmie, ołpie i nudelzupie”. Dzieciaki podjęły to trudne wyzwanie dobrze się przy tym bawiąc i zajęły w swojej kategorii III miejsce. Tym razem ze względu na pandemię występ dzieci został nagrany w przedszkolu i wysłany na konkurs. Naszym „Gryfnym Pszczółkom” składamy im gratulacje.

DSC06649

W naszym przedszkolu na dobre zagościła już wiosna, dlatego w grupie Motylki urządzono wiosenny kącik przyrody. Zbliżająca się wielkimi krokami nowa pora roku to doskonały czas, aby zainteresować dzieci przyrodą oraz zmianami w niej zachodzącymi. Motylki poznały podczas zajęć jakie czynniki sprzyjają uprawie roślin, następnie siały i sadziły różnorodne nasiona. Teraz dzieci codziennie dbają o roślinki bacznie je obserwując.

Służy do mycia, służy do picia.                                                                                         

Bez niej na ziemi nie byłoby życia”

Rozwiązanie zagadki było okazją do swobodnych wypowiedzi dzieci na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin., a także okazją do zwrócenia uwagi dzieci na potrzebę oszczędzania wody. Woda była też przedmiotem zabaw dzieci, które ją przelewały, nalewały, odlewały, dolewały doskonale ćwicząc przy tym sprawność manualną oraz koordynajcę oka i ręki.      Zabawy te wzbogaciły wiedzę dzieci, pozwoliły przekonać się, że woda :  jest płynem , cieczą, która dostosowuje się do naczynia , naczynie można różnie ustawiać, a ilość cieczy się nie zmieni objętość płynów mierzy się w litrach lub tak jak było w naszym przypadku za pomocą obranej miary np. szklanki, wody przybywa, gdy ją dolewamy, ubywa, gdy odlewamy, kształt i wielkość naczynia sprawia, że „na oko” wydaje nam się różna ilość wody, a po zmierzeniu objętości okazuje się, że jest taka sama ilość.                                                                                                         Woda była także okazją do zabaw z elementami współzawodnictwa, „Kto pierwszy napełni małą miskę wodą?”, gdzie dzieci przy użyciu malutkiej gąbeczki nabierały wodę z dużej miski i przelewały do małej.  Radości i śmiechu było co nie miara, z pewnością nie były to ostatnie zabawy z wykorzystaniem wody.